Search

למרות ביקורת חריפה מצד שופט בג"ץ, מנדלבליט סבור: אין לפסול את הרשימה המשותפת - ישראל היום

למרות ביקורת חריפה מצד שופט בג"ץ, מנדלבליט סבור: אין לפסול את הרשימה המשותפת - ישראל היום

בבג"ץ התקיים היום (חמישי) דיון על הבקשה לפסול את הרשימה המשותפת מריצה לכנסת. בדיון אמר בא כוחו של היועץ המשפטי שהוא סובר שאין לפסול אותם. לפני הדיון נרשמו עימותים בין פעילים מעוצמה יהודית, שבעניינה התקיים דיון מוקדם יותר היום, לבין אנשי הרשימה המשותפת. "מחבלים, לכו מכאן". 

שופטי בית המשפט העליון הודיעו במהלך הדיון כי לאור העובדה שחברי הרשימה המשותפת לא הגישו תצהירים לבית המשפט, הם יצאו מנקודת הנחה שכלל הראיות שהגישה עוצמה יהודית נגד חברי הרשימה הן ראיות אמת. 

עו"ד איתמר בן גביר, אמר בדיון: "אנשי הרשימה המשותפת מרשים לעצם לזלזל לא רק בוועדת הבחירות, אלא גם בבית המשפט. זה זועק מהכתוב. זה שבם לא מסכימים להגיש הצהרה מעיד על זלזול". 

בן גביר הציג התבטאויות של חברי הרשימה, ואמר שמדובר בצבר התבטאויות שמראה על תמיכה במאבק מזויין בטרור. "יש כאן עילה למנוע מהם להתמודד בבחירות הקרובות".

בא כוחה של הרשימה המשותפת אמר: "יש לנו ערעור הזוי. הוא מבוסס על שקר וסילוף של העובדות". 

חברי המדינה המשותפת בדיון // צילום: אורן בן חקון

השופטת חיות ענתה לו ואמרה: "אנחנו מדברים על ראיות. אם אתם רוצים לסתור את דבריו של בן גביר, אתם צריכים להגיש תצהיר לבית המשפט".

בא כוחה של הרשימה המשותפת ענה לה ואמר: "לא הגשנו תצהיר, ולא נגיש גם בפעם הבאה, כי זה עניין עקרוני. בקשתו של בן גביר היא בקשה שאין בה דבר. רוב הדברים נידונו בעבר, והחלק האחר מסולף. אין בהם כל אמת. אנחנו לא מגישים תצהיר כי אין על מה". 

עוד בנושא: 

השופטת חיות אמרה בתגובה: "אתם מציעים לנו שנצא מנקודת מוצא שהדברים האלו נאמרו. אם בן גביר מביא דף פייסבוק של חברת כנסת שכתוב בו שסמיר קונטאר הוא שהיד, והיא אומרת שזה לא נכתב, היא צריכה להביא תצהיר . מכאן האמירה שהיא מתקרבת מאוד לקו הפסילה".

בא כוחה של הרשימה המשותפת הגיב ואמר: "אנחנו מכחישים את הכל, אלא אם נאמר אחרת". על העלאת תמונתו של סמיר קונטאר מיד אחרי חיסולו עם הכיתוב 'שהיד' על ידי ח"כ יסבג, אמר: "קונטאר חובל במסגרת מדיניות החיסולים של ישראל, ובמסגרת זאת הועלתה התמונה". 

השופט יצחק עמית: "סמיר קונטאר רוצץ ראש של תינוקת בת ארבעה חודשים בנהריה. זאת בושה וחרפה עם שלושה סימני קריאה. אם זה מישהו שמבחינתכם אפשר להזדהות איתו, זה דבר שצריך להיאמר". 

עו"ד של הרשימה המשותפת ענה לו. "אדוני חושב ככה, אבל יש אנשים, כולל ארגוני זכויות אדם, שחושבים אחרת. אצלנו הערבים, כל מי שמת בנסיבות לא טבעיות מוגדר שהיד. זה פוסט ישן מ-2014 לפני שהיא חשבה על דרך פוליטית". 

בא כוחו של היועמ"ש אמר בדיון: "גם אם הוצגו ראיות שלא היו בסיבוב הקודם, הרי שבשאלה האם יש מסה שמצדיקה פסילה לא חל שינוי משמעותי. חלק מהראיות, בהם הפוסט המדובר של ח"כ יסבאג, היועמ"ש כן סבור שהדברים חמורים וטעונים הבהרה, וגם השופט עמית חדד אמר על חלק מהדברים. אך השאלה היא האם לפסול את הרשימה המשותפת ככלל, ולדעתו התשובה היא לא". 

לקראת הדיון בבג"ץ, אגף המחקר הערבי והאגף המשפטי בתנועת "אם תרצו" חשף דו"ח שמעיד על תמיכה בהשתמטות ובסרבנות של ח"כים רבים מהסיעה. על פי הממצאים, "אלוף" התמיכה במשתמטים הוא ח"כ עופר כסיף, ואת הסגנות חולקים שלושה ח"כים מהרשימה: איימן עודה, עאידה תומא סלימאן וח"כ לשעבר דב חנין. 

תום ניסני, ראש אגף המחקר הערבי בתנועה, אמר: "הגיע הזמן שראשי המסיתים לא ישבו בכנסת אלא בכלא".

Let's block ads! (Why?)



2019-08-22 12:03:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg0ODg30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "למרות ביקורת חריפה מצד שופט בג"ץ, מנדלבליט סבור: אין לפסול את הרשימה המשותפת - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.