Search

רינה יצאה לטיול עם אביה ואחיה במעין - ונרצחה בפיגוע - וואלה!

רינה יצאה לטיול עם אביה ואחיה במעין - ונרצחה בפיגוע - וואלה!

שידור ישיר מזירת הפיגוע (צילום: ניב אהרונסון)

הפיגוע בדולב - כל העדכונים

  • - נערה נרצחה מפיצוץ מטען חבלה מאולתר במעין. אביה ואחיה נפצעו קשה- בינוני
  • - כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו לאזור ועורכים מצוד אחר רכב חשוד
  • - צה"ל: פיגוע קשה מאוד, נגרם ממטען חבלה מאולתר
  • - בימין קוראים לתגובה חריפה
  • - נתניהו מקיים התייעצות בטחונית

רינה שנרב, בת 17 מלוד, היא הנרצחת בפיגוע שאירע היום (שישי) במעין עין בובין שבבנימין מפיצוץ מטען מאולתר. אביה איתן בן 46 ואחיה דביר בן ה-19 פונו במצב קשה ובינוני לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. האב היה זה שהזעיק את מד"א אחרי הפיצוץ, וצה"ל עדיין מנהל מצוד אחרי החוליה. הלוויתה תיערך היום בשעה 15:30 בבית העלמין החדש בלוד.

רועי גנוד, חבר המשפחה שגר בגרעין התורני בלוד, סיפר "לא מספיק שומרים על המקום. צריך יותר האפקט הרתעה. משהו צריך לעשות. היינו שם ארבע פעמים בחודשיים האחרונים, אנחנו נוסעים לשם הרבה, וזה יכול להיות כל אחד מאיתנו".

תושבי ההתנחלות הסמוכה דולב מתחו ביקורת על כך שטיול תמים של משפחה במעין הופך לזירת טרור. מיכל ארליך, יו"ר מזכירות דולב אמרה כי היישוב התעורר היום לבוקר קשה. "התעוררנו לבוקר מאוד קשה. לא קל לנו ברמה היישובית. אמנם לא מכירה באופן אישי את הפצועים, אבל מרגישה כפגועה פה", אמרה.

ארליך אמרה כי אל המקום מגיעים תושבים רבים מתוך היישוב ומחוצה לו. "זה מעין שהוא פנינה", תיארה את המקום. "כל האזור שמורת טבע נפלאה. יש כאן מעין שאנחנו חיים בו בשותפות עם ערביי האזור. חיים פה בשלום במעין הזה. יש אנשים שלא השלימו עם זה עדיין לצערי, אין לנו כוונה ללכת אבל אם הם לא יכולים לחיות איתנו בשלום הם צריכים ללכת. אנחנו נמשיך להגיע לפה. בימי שישי, הצבא פה מ-10:00 עד 18:00. לא יודעת אם הייתה אבטחה או לא. ברור לי שהדברים יילמדו ויוסקו מסקנות. דברים כאלה לא צריכים לקרות. לא יכול להיות שמשפחה הולכת לטייל ומסיימת את היום ככה זו מציאות שכאילו התרגלנו אליה. מישהו צריך לצעוק את הצעקה הקשה הזו".

מיטל הרץ, תושבת דולב, סיפרה על הדו-קיום במקום. "כמו בכל יום שישי, גם היום התכוונו לרדת למעין. תושבי היישובים הקרובים בדרך כלל מגיעים אחר הצהריים כשיתר המטיילים מרחבי הארץ יוצאים מהמעין לצערנו היום זה כבר לא יקרה", אמרה.

בעקבות הפיצוץ פרס צה"ל באזור כוחות גדולים מהחטיבה המרחבית "אפרים", והצבא מנהל מצוד אחר כלי רכב חשוד שנמלט מהזירה. כמו כן, כוחות מיוחדים פועלים בכמה כפרים מצפון לרמאללה, פשטו על חנויות בצירי הכניסה לכפר והחרימו מצלמות אבטחה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמקיים התייעצויות ביטחוניות, אמר כי "זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה". לדבריו, "אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון. אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב והחלמה מהירה לפצועים, אביה הרב איתן ובנו דביר. נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו".

ראש עיריית לוד יאיר רביבו מסר את תנחומיו אחרי הפיגוע. "שבת שחורה על עם ישראל ועל העיר לוד", אמר. "תושבי לוד כולם כואבים על הירצחה בפיגוע של רינה שנרב, נערה מקסימה שכל עתידה היה לפניה. אני מאחל רפואה שלמה לבני המשפחה הפצועים, ומקווה לתפיסה מהירה של המרצחים".

הוא הוסיף כי מדובר בפיגוע שני באותו מקום שבו נרצח תושב העיר דני גונן לפני יותר מארבע שנים. "שוב יום שישי, שוב טרור באתר. עיריית לוד תעשה הכל כדי לתמוך במשפחה ברגעים קשים אלה. מדובר במשפחה ציונית וחלוצית, שתורמת רבות לעיר לוד ותמשיך להיות בלבנו גם בעתיד. אני גאה להיות בן לציונות הדתית, אלה שרואים את המדינה וקידומה לפני כל אינטרס אישי, חלוציות במיטבה - במרכז הארץ, ביהודה ובשומרון. הטרור לא ינצח, בשום מקום".

Let's block ads! (Why?)



2019-08-23 10:04:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMDg2MDbSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "רינה יצאה לטיול עם אביה ואחיה במעין - ונרצחה בפיגוע - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.