Search

הרשות התקפלה: תקבל רק מחצית מתשלומי המיסים - בקיזוז משכורות המחבלים - ישראל היום

הרשות התקפלה: תקבל רק מחצית מתשלומי המיסים - בקיזוז משכורות המחבלים - ישראל היום

הרשות הפלשתינית נכנעה, והסכימה לקבל כמחצית מכספי המיסים אותם סירבה לקבל מישראל לאור קיזוז משכורות המחבלים מהם. זאת, כדי למנוע משבר כלכלי והומניטרי בשטחי הרשות.

 

לפי ההסכם שהושג, ישראל תעביר לרשות הפלשתינית 2 מיליארד מתוך 4 מיליארד שקלים מכספי המיסים שישראל מחזיקה זה שבעה חודשים, והפלשתינים סרבו לקבלם עד כה בשל הקיזוז של משכורות המחבלים שמשלמת הרשות.

 

כזכור, ישראל גובה עבור הרשות כ-600-700 מיליון שקלים עבור מיסים מידי חודש. בשבעת החודשים האחרונים קיזזה ישראל מידי חודש סכום של 40 מיליון שקלים כספי משכורות המחבלים מכספי המיסים  שהיא גובה עבור הרשות הפלשתינית ובעקבות זאת סירבו הפלשתינים לקבל את הכספים או שיבוטל קיזוז כספי משכורות המחבלים.

 

בעקבות סירוב הפלשתינים לקבל את הכספים, נקלעה הרשות הפלשתינית למשבר פיננסי וכלכלי שאיים על המשך קיומה. במהלך החודשים האחרונים התנהלו מגעים בין שר האוצר כחלון, למקבילו הפלשתיני שוכרי בשארה, בניסיון לפתור את המשבר ולאפשר לרשות הפלשתינית להמשיך ולקבל את כספי המיסים. זאת, על מנת שתוכל לעמוד בתשלומים השוטפים ובתשלומי המשכורות לפקידי הרשות הפלשתינית ואנשי מנגנוני הביטחון הפלשתינים – ולהימנע ממשבר בגדה. 

 

היום הודיע ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד שתאייה, כי בעקבות ההסכם שנחתם עם ישראל, יועברו לבנקים ברמאללה סכום של 2 מיליארד שקלים שיאפשרו בין השאר את תשלום משכורות אוגוסט מוגדלת לפקידי הרשות (110%), כפיצוי על הקיצוץ בשכרם בחודשים הקודמים.

 

Let's block ads! (Why?)



2019-08-22 15:00:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg0OTQ50gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הרשות התקפלה: תקבל רק מחצית מתשלומי המיסים - בקיזוז משכורות המחבלים - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.