Search

התקיפה בסוריה: מכה לאיראן, מסר לבשאר אל-אסד ולפוטין - ישראל היום

התקיפה בסוריה: מכה לאיראן, מסר לבשאר אל-אסד ולפוטין - ישראל היום

חיל האוויר הישראלי הצליח הלילה לסכל ניסיון פיגוע של אנשי כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן בשטח ישראל. האיראנים ביקשו לשגר רחפני תקיפה משטח סוריה ולפגוע במטרות בעומק ישראל בתגובה למתקפות המיוחסות לישראל בשטח סוריה ולאחרונה גם על אדמת עיראק. 

נראה שההצלחה של ישראל לדחוק את רגליהם של האיראנים מסוריה כמו גם הצלחתה להכות באיראנים ובבעלי בריתם באזורים נוספים של במזרח התיכון מכעיסה ומדאיגה את משמרות המהפכה האיראנים והיא אפוא שדחפה אותם להגיב בניסיון ליצור מאזן אימה והתרעה שיבלום את ישראל.

קאסם סולימאני, מפקד כח קודס ואנשיו היו כנראה משוכנעים בהצלחתם. יהירותם הביאה אותם אף לפרסם את פרטי התכנית בעיתון האיראני כיהאן שהזהיר את ישראל עוד בשבוע שעבר כי היא עתידה להתעורר בוקר אחד ולגלות כי מטרות בעומק שטחה הותקפו באמצעות רחפנים איראנים. אלא שהאיראנים הם שהתעוררו הבוקר לגלות כי מזימתם הוכשלה.

עוד בנושא:

הפעולה הישראלית ליד דמשק מהווה הצלחה צבאית ומודיעינית מן המעלה הראשונה ומשדרת לאיראנים כי הם פגיעים וחשופים וכי ישראל מסוגלת לגלות את תכניותיהם ולסכל אותן. בכך לא יהיה די כדי לעצור את האיראנים, אבל המאבק בין ישראל לטהראן הוא מאבק מתמשך בנקודות ואלו נצברות בינתים לזכותה של ישראל.

אבל התקיפה היא גם מסר חשוב לנשיא אסד ולפטרוניו הרוסים כי סוריה לא תשקוט כל עוד הם מניחים לאיראנים לעשות על אדמת סוריה כרצונם ולהפוך מדינה זו לבסיס קדומני בחזית העימות עם ישראל. בשאר עודנו זקוק לאיראנים אם כי פחות מבעבר ויש להניח, או לקוות בעבורו, כי הוא מתקרב אל אותה נקודה שבה יסרב להתעורר כל בוקר מחדש אל הפתעות והמבוכות, וגם הסכנות שגורמים לו האיראנים. בשאר עשוי בגיבוי רוסי לנסות וללחוץ על איראן להגביל את פעילותה, ולכך כיוונה כנראה ישראל בהחלטתה לתת פומבי לתקיפה בסוריה וליטול עליה אחריות.

כך או אחרת המאבק בין ישראל לאיראן הוא מאבק מתמשך, מאבק של מוחות שבו בינתים ידה של ישראל על העליונה. אבל האיראנים לא יותרו בקלות על טרפם, על חלום ההתבססות בסוריה ועתה גם בעיראק, ויש להניח שינסו לחפש אחר דרכים אחרות לפגוע בישראל ולבסס למולה מאזן אימה והרתעה. 

במאבק זה מצויה ישראל לבדה שהרי באירופה מחפשים דרכים לפייס את איראן וגם מארצות הברית מגיעים איתותים מדאיגים ולפיהם גורמים בקהילית הביטחון האמריקאית אינם מרוצים מהנועזות, הנחישות והתקיפות שמגלה ישראל במאבקה באיראנים מחשש כי אלו יפגעו בחיים אמריקאים במוצבים בעיראק, כאילו האיראנים זקוקים לסיבה לפגוע בארצות הברית.

אלא שלמול התוקפנות האיראנית אין לישראל כל ברירה אלא להוסיף ולהיאבק, מאבק שבו המתמיד והנחוש הוא שינצח.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-25 10:36:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg1NDAx0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "התקיפה בסוריה: מכה לאיראן, מסר לבשאר אל-אסד ולפוטין - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.