Search

מטען חבלה התפוצץ בעין דני סמוך לדולב, שלושה בני משפחה במצב קשה ואנוש - ישראל היום

מטען חבלה התפוצץ בעין דני סמוך לדולב, שלושה בני משפחה במצב קשה ואנוש - ישראל היום

במעיין עין דני (עין בובין) נשמע פיצוץ עז, שנגרם ממטען חבלה. כוחות גדולים מבצעים מרדף אחרי רכב חשוד שנמלט מהמקום. בפיגוע נפצעו שלושה בני משפחה, אבא ושני ילדיו. האב בן ה-46 נפצע קשה ופונה לביה"ח הדסה עין-כרם במסוק, בנו בן 21 פונה גם הוא במסוק במצב קשה והוא סובל מחבלה רב מערכתית מפגיעות הדף ורסיסים, ובתו בת ה-17 מטופלת במקום במצב אנוש. בני המשפחה אינם מהאזור, והם תושבי העיר לוד. כל הכניסות והיציאות לגוש דולב-טלמונים נחסמו. 

המתיחות באזור גברה בזמן האחרון, וניתן היה להבחין באבטחה מתוגברת של כוחות צבא ומג"ב בשבועות האחרונים. אתמול בשעות הערב הצבא חסם את הכניסה לדיר איבזיה, הכפר שסמוך למעיין. 

צילום: דוברות היישוב דולב, שילה אראלי

פראמדיק מד"א שלמה פרל שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו שלושה פצועים שוכבים, גבר כבן 46 היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בפלג גופו העליון. לצידו שכבו צעיר כבן 20 עם חבלות בגפיים ובפלג גופו העליון, ונערה כבת 17 עם פגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים, שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות. העלנו את הגבר והצעיר במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לחבירה עם מסוק צבאי שנחת בסמוך, ופינה אותם לבית החולים. הנערה מטופלת במקום על ידי פרמדיקים שלנו וכוח רפואה של צה"ל".

פינוי הפצועים במסוק לבית החולים // צילום: דוברות היישוב דולב

תושבי האזור מרבים לטייל במקום, במיוחד בחודשי הקיץ. התושבים מונחים ללכת עם נשק, ולעדכן את המוקדים הביטחוניים בכל ביקור במעיינות האזור. בימי שישי הצבא מאבטח את המעיינות, ובמיוחד את עין דני שהוא המעיין הגדול באזור ומהווה מוקד משיכה למטיילים.

עין דני // צילום: מיכל גלעדי

ב-2015 נרצח בפיגוע באותו אזור, דני גונן, צעיר בן 25 מלוד. גונן נורה למוות על ידי מחבל סמוך לצומת הפרסה באזור היישוב דולב, כשהיה בדרך לאותו מעיין. גונן יצא לטייל בבנימין עם חברו נתנאל חדד כדי לרחוץ במעיין. השניים נורו והובהלו לבית החולים שיבא בתל השומר, שם נקבע מותו של גונן.

בינואר השנה גזר בית המשפט הצבאי 17 ו-21 שנות מאסר על שני מחבלים מחוליית הטרור שביצעה את הפיגוע. המחבלים סייעו למחבל שירה למוות בגונן ופצע את חברו. שנתיים לפני כן נגזרו על המחבל שני מאסרי עולם.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-23 07:30:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg1MDU10gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מטען חבלה התפוצץ בעין דני סמוך לדולב, שלושה בני משפחה במצב קשה ואנוש - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.