Search

חשד לפיגוע בבנימין: שלושה פצועים קשה מפיצוץ סמוך לדולב - וואלה!

חשד לפיגוע בבנימין: שלושה פצועים קשה מפיצוץ סמוך לדולב - וואלה!

פיגוע בבנימין: אב ושני ילדיו נפצעו קשה ובינוני מפיצוץ מטען סמוך למעין
צילום: מצב בטחוני גלובלי ודוברות דולב

החשד לפיגוע בדולב - כל העדכונים

  • - שלושה בני משפחה אחת נפצעו קשה מפיצוץ סמוך להתנחלות דולב
  • - כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו לאזור ועורכים מצוד אחר רכב חשוד
  • - צה"ל: פיגוע קשה מאוד
  • - בימין קוראים לתגובה חריפה

שלושה בני משפחה נפצעו קשה ובינוני מפיצוץ מטען שאירע היום (שישי) במעין עין בובין סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. מסוק שהוקפץ למקום פינה את הגבר, בן 46, ואת הנער, בן 19, לבית החולים הדסה עין כרם. נערה נוספת בת 16 נפצעה קשה מאוד, והיא מטופלת במקום על ידי פרמדיקים של מד"א וצוותים רפואיים של צה"ל. עדיין לא ברור אם המטען הושלך מרכב או הופעל מרחוק.

עדי ראייה מההתנחלות דולב העידו שראו עשן באזור המעין. בעקבות הפיצוץ צה"ל הקפיץ אל המקום כוחות גדולים של לוחמים שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים" ומנהל מצוד אחר כלי רכב חשוד שנמלט מהזירה. הלוחמים מבצעים סריקות במקום והציבו מחסומים באזור.

בצה"ל אמרו כי מדובר ב"פיגוע חמור מאוד" וכי במצוד אחרי המחבל, או המחבלים, מעורבים גם אמ"ן ושב"כ. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי לאזור הועברו כוחות נוספים כדי למנוע "פיגועי השראה". כשעה לאחר מכן, נשמע פיצוץ בסמוך למחסום ג'למה שבאזור ג'נין. לא ידוע על נפגעים.

פרמדיק מד"א שלמה פרל סיפר על הזירה הקשה. "כשהגענו למקום המראה היה קשה", אמר. ראינו שלושה פצועים שוכבים, גבר כבן 46 היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בפלג גופו העליון. לצדו שכבו צעיר כבן 20 עם חבלות בגפיים ובפלג גופו העליוון ונערה כבת 17 עם פגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות והעלנו את הגבר והצעיר במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לחבירה עם מסוק צבאי שנחת בסמוך ויפנה אותם לבית החולים. הנערה מטופלת במקום ע"י פראמדיקים שלנו וכוח רפואה של צה"ל".

המערכת הפוליטית הגיבה בחריפות לפיגוע בדולב, וקראה לתגובה מידית מצד הממשלה. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ואמר כי "בזמן שאנחנו עסוקים באיראן ובגבול עזה יהודים יקרים נפגעים שבוע שבוע ביהודה ושומרון. זה חייב להיפסק, אדוני ראש הממשלה הגיע הזמן לגבות מחיר. המחבלים מקבלים גיבוי מהרשות הפלסטינית, נתפסים כגיבורים בציבור שלהם ונכנסים לכלא בתנאים טובים. את הרשות הפלסטינית המסיתה לטרור צריך לפרק, איכות החיים של הערבים לא שווה נרצח אחד שלנו".

ח"כ גבי אשכנזי, מספר 3 בכחול לבן, אמר כי זהו "אירוע קשה". הוא הוסיף: "אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ומתפלל לשלומם. אני בטוח שצה"ל והשב"כ ישימו את ידיהם על המחבלים הנתעבים וימצו איתם את הדין".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן,ואמר כי "הפיגוע בבנימין הוא סטירת לחי מצלצלת לממשלת הכניעה של נתניהו, שבוחרת להפקיר את ביטחון אזרחי מדינת ישראל לטובת תשלומי שוחד לחמאס ולרשות הפלסטינית כדי לקנות שקט עד הבחירות". עוד אמר ליברמן כי "ממשלה שמפסיקה את שיפוץ כביש הדמים בעוטף עזה בטענה שנגמר הכסף, ומנגד מתחננת לאבו מאזן שיסכים לקבל שני מיליארד שקלים, לא ראויה לאמון הציבור".

עין בובין נמצא ליד דולב בנפת רמאללה והמעין משמש להשקיית השדות הפלסטינים במרחב ובימי שישי אזרחים ישראלים שמגיעים לרחצה. בעיקר בימי שישי. ב-2015 התרחש במקום פיגוע ירי, שבמהלכו נרצח דני גונן ומאז המקום נמצא תחת אבטחה בימי שישי ובחופשים.

דבורה גונן, אמו של דני, אמרה לוואלה! NEWS: "אני בסערת רגשות. בדיוק קיבלתי ידיעה על הפיגוע. כל פיגוע מחזיר אותנו אחורה. זה קורה באותו מקום, באותו יום. יום שישי, שהמקום היה אמור להיות מאובטח. התחושות קשות. שתושבי המקום לא יוותרו על הארץ שלנו, על המדינה שלנו. מקבלי ההחלטות - שלא יוותרו. חייבים לדאוג לאזרחים. הם לא עושים טובה שהם שומרים על הביטחון שלנו. אנחנו צריכים לחזור הביתה, וזה החובה שלהם לדאוג לזה. השיקולים שלהם לא מעניינים אף אחד. ערך החיים הוא ערך עליון. שאנשים יחזרו הביתה בשלום, אחרי שהם יצאו לטיול. גם מי שגר בתל אביב, גם מי שבירושלים וגם מי שגר בדולב.

היא הוסיפה כי "צריך להגביר את ההרתעה. עברו שבועיים מהפיגוע של שביר שורק. כמה אפשר להסתכל למשפחות בעיניים. חייבים להפסיק את זה. הגיע הזמן להפסיק לקבור את האנשים שלנו. אני לא יכולה יותר. להגיע למשפחת שור ולנחם אותם כאמא, היה לי קשה. ידעתי שהם לא יהיו אחרונים".

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי אמר כי "ההחמרה במצב הביטחוני מחייבת תגובה הולמת, רצף האירועים מצביע על מגמה וגרירת רגליים אינה פתרון. גירוש משפחות הרוצחים לצד החלת ריבונות בשטחי C אלו צעדים ראשונים ומתחייבים. הטרור לא ירתיע אותנו אנו נמשיך לטייל בכל מקום - בירושלים, בדולב, בנחל עוז, בגולן ובתל אביב כי המוטיבציה לרצוח יהודים אינה צריכה סיבה. ליבנו ותפילותינו לשלומם של הפצועים".

(עדכון ראשון: 10:33)

Let's block ads! (Why?)



2019-08-23 08:38:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMDg1ODLSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "חשד לפיגוע בבנימין: שלושה פצועים קשה מפיצוץ סמוך לדולב - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.