Search

ברקע למתיחות: יוניפי"ל יתחזק בלבנון? - ישראל היום

ברקע למתיחות: יוניפי"ל יתחזק בלבנון? - ישראל היום

ברקע האירועים האחרונים בגזרת הצפון מועצת הביטחון של האו״ם תצביע היום (חמישי) על חידוש מנדט כוח יוניפי"ל בדרום לבנון. בכתב המנדט שיעלה להצבעה ישנה קריאה ברורה לממשלת לבנון "לאפשר לכוח גישה בהתאם להחלטה 1701 תוך כיבוד ריבונות המדינה".

בנוסף נכתב כי יוגבר מנגנון הדיווח בדו״חות מזכ״ל האו״ם בנושא אמברגו העברת נשק לגורמים לא ממשלתיים בלבנון. חידושים אלו מגיעים בעקבות מאמץ דיפלומטי שהפעילו ישראל וארה״ב מול חברות המועצה על מנת לחזק את מנדט הכוח שנחלש בעקבות תקריות עם פעילי חיזבאללה שמונעים את גישתו ותנועתו באזורים בדרום לבנון. מניעת הגישה משרתת את חיזבאללה ומקשה על יוניפי״ל להגיע ולדווח לאו״ם על תשתיות הטרור בשטח המנדט שנועדו לפגוע במדינת ישראל.

מנהרות חיזבאללה שנחפרו בשטח המנדט ונחשפו בדצמבר האחרון על ידי ישראל מוזכרות גם הן בנוסח העדכני, ״יוניפי״ל עדיין לא הצליח לקבל גישה לכל המקומות הרלוונטים מצפון לקו הכחול הסמוכים למנהרות חוצות הקו אשר דווחו כהפרה של החלטה 1701״. בנוסף נדרשת ממשלת לבנון ״לבצע במהירות את כל החקירות הנדרשות בנושא״.

לקראת ההצבעה אמר שגריר ישראל באו"ם דני דנון כי "האינטרס הישראלי בא לידי ביטוי בהחלטה אך עדיין נדרש מכוח יוניפי״ל לקחת אחריות ולפעול בנחרצות בתוך שטח המנדט שלו. ישראל רואה בממשלת לבנון כאחראית הבלעדית לפעילות הטרור של חיזבאללה בשטחה".

Let's block ads! (Why?)



2019-08-29 05:21:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg2NzQx0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ברקע למתיחות: יוניפי"ל יתחזק בלבנון? - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.