Search

הציטוט המדויק מעדות פילבר: "לא חשבתי שהמיזוג בין בזק ל-yes הוא אסון" - ישראל היום

הציטוט המדויק מעדות פילבר: "לא חשבתי שהמיזוג בין בזק ל-yes הוא אסון" - ישראל היום

כתב חברת החדשות גיא פלג חשף אתמול (שלישי) תמלולים של הקלטות מחקירת עד המדינה שלמה פילבר, שמהן עולה כי הוא חשב שאישור מיזוג בזק-yes הוא "אסון לאומי". פלג ציטט כך: "ברור לי שהמיזוג הזה הוא אסון לאומי. אסור לי לעשות אותו בשום פנים ואופן אבל אף אחד לא אמר לי את זה". 

אולם, מקריאת החומר במלואו עולה לכאורה כי הדברים הוצאו מהקשרם וסולפו בפרסום. על פי התמלולים המלאים שהגיעו לידי "ישראל היום", פילבר העיד את ההיפך: "אף פעם לא היה ברור לי שהמיזוג הוא אסון לאומי" הוא אמר. "זה לא שמישהו אמר באיזה שלב שהעניין הזה זה איזשהו אסון לאומי".

צילום: מתוך חדשות 12

הנושא המדובר בחלק זה של החקירה הוא המיזוג בין חברת בזק ל-yes, שהיו שתיהן בשליטתו של שאול אלוביץ', ושהדירקטוריונים של החברות החליטו להתמזג לחברה אחת, מהלך שבשל משמעותו הצריך אישור מהרגולטור - משרד התקשורת. נושא זה עומד בלב אחד מהאישומים בתיק 4000, בטענה שנתניהו אישר את המיזוג בתמורה לטובות הנאה מאלוביץ' בדמות סיקור אוהד באתר וואלה!, וכי האישור נעשה בניגוד לדעתם של אנשי המקצוע במשרד. 

עורכי דינו של נתניהו, מנגד, טוענים שהמיזוג קיבל את אישורם של כל הגורמים הרגולטוריים במשך שנים ארוכות, וכי גורמים במשרד התקשורת פעלו לעכב זאת משיקולים לא ענייניים. 

תמלול עדותו של פילבר שפורסם אתמול, מוכיח לכאורה שגם הוא סבר שאין לאשר את המיזוג ושהוא פעל בתגובה ללחצים שהפעיל עליו נתניהו בניגוד למה שהוא תפס כאינטרס הציבורי. 

אלא שעיון בתמלול המלא של החקירה מגלה כי פילבר העיד למעשה את ההיפך הגמור: הוא סבר שאין בעיה עקרונית באישור המיזוג, איש לא אמר לו שיש בעיה בכך, וכי למיטב הבנתו המנכ"ל הקודם, אבי ברגר, הערים קשיים שלא לצורך ושהגיע הזמן להתגבר עליהם. 

משקלוט החקירה שנערך על ידי המשטרה והגיע לידי ישראל היום עולה כי 4 מילים המשנות את כל המשמעות של המשפט נשמטו מהפרסום. על פי התמלול פילבר אמר "לרגע אחד, אף פעם לא ברור לי שהמיזוג הוא אסון לאומי, שאסור לעשות אותו בשום פנים ואופן ואף אחד לא אמר אותו. כל מה שאמרו זה כאילו… צריך להתקדם שאחרי שעושים עוד משהו, עוד שלייקס, עוד מגבלה, עוד משהו. ושברגר שם… כרגע כאלה משקולות בלתי עבירים שצריך לפתוח את החסם הזה. זה הרושם שאני מקבל בעניין". כלומר, פילבר מעיד שהוא מעולם לא חשב שיש בעיה עקרונית במיזוג הזה, ושכל מה שנאמר לו מאז נכנס לתפקיד הוא שצריך לאשר אותו. 

הדברים מקבלים אישוש גם מפרוטוקול החקירה שנערך על ידי המשטרה בזמן אמת, גם שם פילבר מסביר שאיש לא הגדיר זאת כ"אסון לאומי" אלא להיפך, כהליך טכני שצריך להמשיך בקידומו. פילבר מתאר שיחה שהייתה לו עם צפריר רונן, ראש מטה שר התקשורת נתניהו במשרד התקשורת, שמסביר לו את הסטטוס של מיזוג בזק-yes. על פי העדות, פילבר לא קיבל מאיש את הרושם שמדובר בעניין בעייתי:

"אני רוצה לציין שמה שצפריר אומר לי זה שיש פה תהליך שנמשך כבר 3 שנים שכבר עבר תהליכים ובסוף הגיע למשרד לאישור סופי וכמו שאני מבין בנקודת זמן הזאת שזה מגיע למשרד מייצרים מגבלה של השוק הסיטונאי". כלומר, פילבר מעיד שהוא הבין כי משרד התקשורת יצר חיבור בין רפורמת השוק הסיטונאי לאישור מיזוג בזק-yes כאמצעי להפעיל לחץ על בזק לקדם את הרפורמה, אך לא שיש בעיה מהותית או עקרונית במיזוג. פילבר ממשיך: "וזה לא שהמיזוג הוא רע. פשוט העסק של האישור זרם עד עכשיו עד שהגיע לפתחנו וברגר תקע את זה". 

וכאן מגיע משפט המחץ: "זה לא שמישהו אמר באיזשהו שלב שהעניין הזה זה איזשהו אסון לאומי. אבל מדיניות השר זה לאשר את המיזוג. כשצפריר אמר לי את זה זה סוגר לי מעגל עם מה שנאמר לי ומבחינתי זה הוראה לביצוע".

פילבר מעיד שאיש לא אמר לו מעולם שמיזוג בזק-yes הוא אסון לאומי. הויכוח בין גורמי המקצוע במשרד נגע לסוגיות אחרות, ולשאלה האם יש ליצור זיקה בין המיזוג לרפורמה, אך למיטב ידיעתו לא הייתה בעייה עקרונית במיזוג.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-28 16:07:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg2NTk30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הציטוט המדויק מעדות פילבר: "לא חשבתי שהמיזוג בין בזק ל-yes הוא אסון" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.