Search

עומסי תנועה חריגים באיילון עקב מחאת רוכבי האופנועים - ישראל היום

עומסי תנועה חריגים באיילון עקב מחאת רוכבי האופנועים - ישראל היום

עומסי תנועה חריגים מורגשים היום (ראשון) בעקבות מחאת רוכבי האופנועים על כביש 20, כאשר קיימים עומסי תנועה במחלף השלום לדרום ובמחלף רוקח לצפון. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום וממליצים לנהגים בחור בדרכים חלופיות.

"החלטה אומללה. רוצים פשוט לגרום לכך שיהיו יותר תאונות. שנזגזג בין הרכים בכבישים במקום שנרכב על השוליים בבטחה דבר המונע בפירוש תאונות דרכים". כך נשמעו עשרות רוכבי דו גלגלי שמחאו הבוקר לאורך נתיבי איילון, בנסיעה איטית תוך חסימת התנועה, נגד ההחלטה להתחיל היום לאכוף את איסור הנסיעה בשוליים, איסור שלא נאכף יותר מ-11 שנים.

עשרות הרוכבים כאמור פתחו בשמונה בבוקר בנסיעה איטית, של לא יותר מחמישים קמ"ש באמצע הנתיבים, דבר שהוביל לעיכוב משמעותי של נהגי המכוניות וגרם לעומסי תנועה כבדים לאורך כביש איילון.

מחאת האופנוענים באיילון, הבוקר // צילום: יוסי זליגר

"לנסוע בשולי הדרך זה לא חוקי? מצופה שניסע במרכז הנתיב בקצב התנועה? כשכל אחד ממהר ורואה בעיקר את עצמו ולא ממש שמים לב שיש קטנוע במרכז הנתיב וללא התחשבות נכנסים לנו לנתיב, מה עלינו לעשות? להתחמק באופן אינסטינקטיבי, או לתת להם להיכנס בנו? בניגוד למכונית, אנחנו לא יכולים אח"כ לתבוע את הביטוח, אלא קרובי המשפחה שלנו יעשו את זה, אחרי שיגרדו אותנו מהאספלט. שקודם יתאימו את הדרך ותנאיה גם לדוד גלגלי ואחר כך יקבעו מה חוקי ומה לא" אמרו המוחאים.

נזכיר כי כבר כמעט 11 שנה חלפו מאז שהמשטרה ומשרד התחבורה החליטו להתעלם מנסיעת רוכבים בשוליים כשהם נוסעים בצורה מבוקרת ורגועה, בין היתר כי הדבר לא סיכן, לא את הרוכבים ולא את משתמשי הדרך. לאורך השנים ציינו כל הגורמים כי הנסיעה הזו מקלה על העומסים ומפחיתה סיכונים לרוכב. מנגד, במשטרה הסבירו כי הוחלט לאכוף בשל ריבוי תאונות של אופנועים וקטנועים. הקנס אגב, עומד על 250 שקלים. במשטרה הסבירו עם זאת כי האכיפה לא תהיה גורפת, אלא רק נגד רוכבים שירכבו בצורה "פרועה" או כאלו שיסעו בשולים כשהכביש לא עמוס ופתוח והתנועה בו זורמת.

באיגוד יבואני הדו גלגלי ביקרו גם כן את החלטת המשטרה. "האיגוד מוחה כנגד שינוי הסטטוס קוו על נסיעה בשולים בשעות העומס. ההנחיה התקבלה בשעתה על ידי המשטרה עצמה לטובת הפחתת החיכוך וכתוצאה מכך הביאה לירידה בספר התאונות. אין זה נכון שבשל מספר אירועים, גם אם היו מצערים, תטיל המשטרה מאות אלפי רוכבים נורמטיביים אל הסכנה בכביש בין מכוניות בשעות העומס, כאשר לרוב נהגי המכוניות לא מבחינים בהם. האיגוד מוכן לפעול יחד עם גורמי האכיפה ובטיחות כדי לסייע ולחדד הסברה בדבר נסיעה בטוחה בשוליים".

עוד הוסיפו באיגוד, כי ההחלטה למניעת נסיעה היא בניגוד למגמה העולה מהמחקר, ולפיו הפניה של רוכבים למסלולי נת"צ ומסלולים נפרדים היא המעשה הנכון. "נראה שתגובת המשטרה עומדת בניגוד למעשה שיתרום לבטיחותם של הרוכבים וראוי לשקול שוב את ההחלטה". סיכמו באיגוד.

המחאה של רוכבי האופנוע החלה לאחר ההחלטה שהתקבלה ולפיה החל מהשבוע תחל משטרת ישראל אכיפה נגד דו-גלגלי שירכבו על השוליים, וזאת אחרי שנים ארוכות בהן אפשרה משטרת ישראל לרוכבי אופנועים וקטנועים לרכוב על השול הימני בעת עומסי תנועה, מאחר ונחשבה כאפשרות עדיפה על רכיבה בין המכוניות.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-24 07:37:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA5Njc50gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "עומסי תנועה חריגים באיילון עקב מחאת רוכבי האופנועים - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.