Search

הירי בסלומון טקה: השוטר יועמד לדין בגין גרימת מוות ברשלנות - וואלה!

הירי בסלומון טקה: השוטר יועמד לדין בגין גרימת מוות ברשלנות - וואלה!

הירי בסלומון טקה: השוטר יועמד לדין בגין גרימת מוות ברשלנות
צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה היום (שלישי) כי השוטר שירה בסלומון טקה יועמד לדין בגין גרימת מוות ברשלנות בכפוף לשימוע. ראשת מח"ש קרן בר-מנחם נפגשת בשעה זו עם בני המשפחה של הצעיר ועורכי דינה במשרד המשפטים בירושלים. בפגישה משתתפים ההורים ואחותו של טקה, עורך הדין ציון אמיר ופרופסור אריאל בנדור מ"הקליניקה לקידום שוויון בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן", וכן הפרקליטים רונן יצחק וליאת יוניניאן מטעם מח"ש.

עו"ד יאיר נדשי, המייצג את השוטר היורה, אמר כי "כמו רבים בציבור חש מרשי שאלמלא המחאה הציבורית האלימה ששטפה את הארץ לא היו בוחרים להעמידו לדין". הסנגור הדגיש כי השוטר "פעל מתוך הגנה עצמית וללא כל כוונה לגרם התוצאה הטרגית. צירוף נסיבות נדיר ובלתי צפוי הסתיים בתוצאה הטרגית כאשר בנסיבות המקרה אף אדם סביר לא יכול היה לצפות את התוצאה. אנו סבורים כי אין מקום להעמיד לדין את מרשי ואנו נוכיח טענה זו בפני הגורמים הרלוונטיים".

עו"ד אמיר, המייצג את משפחת טקה, אמר אתמול כי "אין לנו מושג לאיזו החלטה הגיעו, אבל פתוחה הדרך לבג"ץ אם התקבלה החלטה לא סבירה. את זה אני אומר בשמי, אולי בשם עורכי הדין ואולי גם בשם ההורים. אני לא יודע לומר איך תגיב להחלטה כזו עדה שלמה".

הירי בנער בקריית חיים הצית מחאת ענק בקרב יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ, שגררה חסימות כבישים, שיבושי תנועה קשים ומקרי אלימות. במשטרה ובציבור מתחו ביקורת חריפה נגד החלטות צמרת הארגון, בדבר הכלת מחאתם של יוצאי אתיופיה. שעות לאחר שצירים רבים נחסמו ופרצו עימותים בין המפגינים לשוטרים, יצאה הודעה לפיה ממלא מקום המשטרה מוטי כהן, הנחה את השוטרים שלא לאפשר כל גילוי אלימות ולפעול בתקיפות נגד מפירי הסדר ופורעי חוק.

(עדכון ראשון: 10:53)

Let's block ads! (Why?)



2019-11-19 10:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjQ1OTLSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הירי בסלומון טקה: השוטר יועמד לדין בגין גרימת מוות ברשלנות - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.