Search

התחבורה הציבורית בשבת צפויה להתרחב תוך קיום מגעים לצירוף ערים נוספות - ישראל היום

התחבורה הציבורית בשבת צפויה להתרחב תוך קיום מגעים לצירוף ערים נוספות - ישראל היום

הנוסעים לא נשארו בבית: בתזמון עם מזג האוויר הנוח פעל אמש לראשונה מיזם "נעים בסופ"ש". מדובר במערך הסעות חינמי ברחבי גוש דן בימי שישי ושבת. הנוסעים בירכו על המיזם ותחנות האוטובוס לא נותרו ריקות. בחלק מהמקומות אף דיווחו על עודף נוסעים, מה שאילץ חלק מהם להמתין למיניבוס הבא.

אביטל ובן זוגה יוסי, שמתגוררים באזור יד אליהו, עשו במהלך השבת את דרכם לים. את ההליכה ברגל או את הנסיעה במונית, החליף הפעם המיניבוס של "נעים בסופ"ש". "הגענו לים כדי ליהנות ולבלות, לתפוס קצת שמש ואנחנו חוזרים הביתה" היא מספרת, "עד עכשיו היינו מגיעים ברגל או במוניות וזה מקל עלינו", מוסיף יוסי. אביטל סיפרה: "הייתה אחלה חוויה, אני מקווה שכן ירבו קווים כאלה, הייתי רוצה לראות כאלה בעוד מקומות בארץ ושלא תהיה כפייה דתית. זה מעניק אפשרות גם לבני נוער לצאת ולבלות - זה שירות מעולה, הלוואי והתדירות תהיה גבוה יותר".

נכון לעכשיו, העלות השנתית להפעלת המיזם (52 סופי שבוע) מוערכת בכ-12.5 מיליון שקלים, אך היא צפויה לגדול. הסיבה לכך, היא שיש מגעים מתקדמים לצרף למיזם ערים נוספות במטרופולין. המטרה היא להרחיב את מערך ההסעות, לשפר את נגישות התושבים במרחב ולהקטין את התלות ברכב הפרטי.

במסגרת המיזם יש שש קווים שונים, שנעים ברחבי תל אביב, גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון. הקווים עוברים גם בערים נוספות, וחלק מהם מגיעים עד בית החולים וולפסון בחולון. מדובר במיניבוסים עם 19 מקומות, כשהשירות מתחיל מהשעה 18:00 בערב שישי, ועד השעה 2:00 לפנות בוקר. בימי שבת הקווים פועלים בין השעות 9:00 ל-17:00 אחר הצהריים. כל מיניבוס עובר בתדירות קבועה של כל חצי שעה עגולה בזמן הפעילות. המיניבוסים יעצרו ביותר מ-500 תחנות במרכזי הערים והשכונות, תוך התחשבות באזורים מסורתיים ובשומרי שבת.

עוד באותו נושא

דייב לורך שמתארח בתל אביב, נסע במיניבוסים כדי לפגוש חברים ברמת השרון. "זו הפעם הראשונה שאני משתמש בקווים האלה", הוא מסביר, "אני נוסע לפגוש קבוצת חברים ברמת השרון ובמפגש פרסמו שהקווים פועלים ונגישים ואת המפה של המסלולים. אני לא  יודע מה הייתי עושה אם לא היו את ההסעות. כנראה הייתי מחפש טרמפ עם חברים או אולי לוקח מונית - אבל לא בטוח. אני חושב שתחבורה ציבורית בשבת זו יוזמה מבורכת ואני אשמח שזה יתגבש ויתגבר יותר".

רועי שוורץ תיכון, יו"ר ומייסד "נוע תנוע - תחבורה בשבת", שרתמה את העיריות לנושא הסביר: "בסוף השבוע הזה נעשתה היסטוריה. מה שלא קרה מעל 70 שנה במדינה - קרה ולראשונה הופעלה רשת תחבורה בשבת. אני מודה לעיריות שנתרמו למהלך החשוב והרימו פרויקט אדיר ומקווה שילדינו לא ידעו שבעבר לא הייתה בישראל תחבורה בשבת. מאז שהקמנו את הארגון לפני חמש שנים - אני נדהם כל פעם מחדש לראות נוסעים מחויכים מחכים לאוטובוס - וכאשר האוטובוס מלא, במקום להיות עצובים הם שמחים. אנחנו נמשיך לפעול עד שנחבר את ישראל בשבת".

Let's block ads! (Why?)



2019-11-23 13:59:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA5NDg50gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "התחבורה הציבורית בשבת צפויה להתרחב תוך קיום מגעים לצירוף ערים נוספות - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.